numer
alarmowy

603 607 807

Po godzinach pracy zakładu

Procedura uzyskania zgody na podlicznik (wodomierz na wodę bezpowrotnie zużytą).

  1. Złożenie wniosku o „zgodę na podlicznik”-WNIOSEK NR 5

  2. Wykonanie instalacji podlicznikowej zgodnie z wytycznymi w otrzymanym od ZGK Czernica piśmie „Zgoda na podlicznik”.

  3. Zakup przez Odbiorcę wodomierza (podlicznika) o parametrach DN15 i Q3=1,6 m3/h,

  4. Złożenie wniosku „zlecenia wykonania usługi” ze wskazaniem rodzaju usługi „plombowanie podlicznika”.

  5. Ustalenie przez pracownika ZGK Czernica telefonicznie lub w momencie składania wniosku terminu plombowania podlicznika.

  6. Plombowanie podlicznika przez pracownika ZGK Czernica i wprowadzenie podlicznika do sytemu ze stanem na dzień plombowania.

Procedura legalizacji podlicznika (po upływie okresu legalizacji).

Własna wymiana podlicznika przez Odbiorcę – konieczność zerwania plomby i zlecenie ponownego plombowaniaWNIOSEK NR 13:

  1. Zakup przez Odbiorcę wodomierza (podlicznika) o parametrach DN15 i Q3=1,6 m3/h.

  2. Złożenie wniosku „powiadomienie o zerwanej plombie…”, gdzie Odbiorca podaje stan i numer wodomierza na dzień demontażu (rozplombowania).

  3. Ustalenie przez pracownika ZGK Czernica telefonicznie lub w momencie składania wniosku terminu plombowania nowego podlicznika.

  4. Odbiorca własnym staraniem demontuje i zachowuje dotychczasowy wodomierz (w celu rozliczenia) oraz montuje wodomierz z ważną legalizacją. Zaleca się aby przed zleceniem plombowania sprawdzić szczelność połączeń poprzez odkręcenie wody i puszczenie przez podlicznik. 

  5. Plombowanie podlicznika przez pracownika ZGK Czernica i wprowadzenie podlicznika do sytemu ze stanem na dzień plombowania.

Zlecenie Odbiorcy na wymianę podlicznika do ZGK Czernica wraz z plombowaniem –WNIOSEK NR 9

  1. Zakup przez Odbiorcę wodomierza (podlicznika) o parametrach DN15 i Q3=1,6 m3/h.

  2. Złożenie wniosku „zlecenie usługi odpłatnej”, ze wskazaniem rodzaju usługi „Plombowanie i wymiana podlicznika, z wodomierzem klienta, bez ingerencji w instalację”.

  3. Ustalenie przez pracownika ZGK Czernica telefonicznie lub w momencie składania wniosku terminu wymiany i plombowania nowego podlicznika.

  4. Montaż i plombowanie nowego podlicznika przez pracownika ZGK Czernica. Wprowadzenie podlicznika do sytemu ze stanem na dzień plombowania.

ZGK Czernica zastrzega możliwość odmowy plombowania podlicznika jeśli instalacja podlicznikowa nie odpowiada obecnie obowiązującym przepisom i wytycznym montażu. Wówczas plombowanie będzie możliwe po dostosowaniu przez Odbiorcę instalacji do obowiązujących przepisów bądź wytycznych ZGK Czernica sp. z o.o.

Stwierdzenie przez ZGK Czernica użytkowania instalacji podlicznikowej niezgodnie z warunkami ZGK Czernica, skutkować będzie zaprzestaniem rozliczania wodomierza do wody bezpowrotnie zużytej i konieczności uzyskania ponownej zgody.

ZASADY ORAZ PROCEDURA ROZLICZANIA WODY BEZPOWROTNIE ZUŻYTEJ

ZASADY:

  1. Wodomierz dodatkowy do wody bezpowrotnie zużytej, należy zamontować zgodnie z niniejszą Procedurą
    i Zasadami.
  2. Ilość bezpowrotnie zużytej wody w rozliczeniach ilości odprowadzonych ścieków ustalana jest na podstawie wodomierza dodatkowego zainstalowanego i eksploatowanego na koszt Odbiorcy Usług.
  3. Rozliczenie wody bezpowrotnie zużytej w ilości odprowadzanych ścieków odbywać się będzie po spełnieniu poniższych warunków:
    1. zaplombowaniu przez Zakład wodomierza opomiarowującego wodę bezpowrotnie zużytą,
    2. podpisaniu Umowy o dostarczanie wody lub/i odprowadzanie ścieków bądź aneksu do już zawartej Umowy o dostarczanie wody lub/i odprowadzanie ścieków, na podstawie których odbiorca jest uprawniony  do pobierania wody bezpowrotnie zużytej,
    3. wykonaniu podejścia wodomierza dodatkowego zgodnie z niniejszą Procedurą,
    4. posiadaniu wodomierza z ważnymi cechami legalizacyjnymi,
    5. podawaniu  terminowo odczytów wodomierza.
  4. Odbiorca usług jest zobowiązany do podawania stanu wodomierza dodatkowego do Zakładu we własnym zakresie, w terminie rozliczeń wodomierza głównego. Harmonogram odczytów udostępniony jest w siedzibie Zakładu, na Facebooku oraz na stronie internetowej.
  5. Odczyty wodomierzy dodatkowych można podawać:
    1. osobiście w siedzibie Zakładu: Wrocławska 111, 55-003 Ratowice
    2. e-mailem, na adres: biuro@zgkczernica.pl
    3. telefonicznie pod nr tel. 71 889 14 24, 71 889 14 25
    4. poprzez formularz znajdujący się na stronie internetowej Zakładu: https://www.zgkczernica.pl
    5. poprzez ebok: https://ebok.zgkczernica.pl
  6. Zużycie wody wskazane na wodomierzu dodatkowym należy podawać tylko i wyłącznie w okresie rozliczeniowym, w którym ma miejsce odczyt wodomierza głównego.
  7. Brak regularności w podawaniu stanu wodomierza dodatkowego nie będzie podstawą do wystawienia faktury korygującej w bieżącym okresie obrachunkowym.
  8. Do obowiązków Odbiorcy Usług należy:
    1. zakup wodomierza o parametrach DN 15 Q3 = 1,6 [m3/h] , zainstalowanie, wymiana (co 5 lat)
      i utrzymanie wodomierza dodatkowego, opomiarowującego wodę bezpowrotnie zużytą,
    2. ponownej legalizacji podlicznika po upływie okresu ważności lub jego wymiany na nowy z ważną cechą legalizacyjną. Wymiana podlicznika musi być wykonana w porozumieniu z tutejszym Zakładem,
      tj. spisanie stanu demontowanego podlicznika oraz umówienie się na nowy termin plombowania nowego podlicznika,
    3. podawanie terminowo aktualnego stanu wodomierza dodatkowego do Zakładu we własnym zakresie,
      w każdym okresie obrachunkowych, w tym również w przypadku braku zużycia i wskazania wodomierza dodatkowego o wartości „0”.
  9. Zakład zaprzestanie (bez konieczności informowania Odbiorcy) rozliczenia ilości bezpowrotnie zużytej wody
    w rozliczeniach ilości odprowadzonych ścieków w przypadkach:
    1. braku ważnej cechy legalizacyjnej wodomierza dodatkowego opomiarowującego wodę bezpowrotnie zużytą,
    2. uszkodzenia plomby zamontowanej przez Zakład,
    3. uszkodzenia wodomierza lub plomby legalizacyjnej,
    4. pogorszenia się warunków dostawy wody przez Zakład na cele bytowe,
    5. nie  podania wskazań wodomierza dodatkowego do Zakładu, w terminie rozliczeń wodomierza głównego.
    6. odprowadzania wody pobieranej i opomiarowanej przez wodomierz dodatkowy do sieci kanalizacji sanitarnej.
  10. W przypadku niepodania przez Odbiorcę Usług, w obowiązującym okresie obrachunkowym, stanu wodomierza dodatkowego opomiarowującego wodę bezpowrotnie zużytą, ZGK dokona rozliczenia bezpowrotnie zużytej wody, po otrzymaniu stanu przedmiotowego wodomierza w kolejnym okresie obrachunkowym, przyjmując,
    że ilość bezpowrotnie zużytej wody, w danym okresie obrachunkowym, nie przekracza aktualnego wskazania wodomierza głównego. W przypadku przekroczenia jak wyżej ZGK nie dokonuje rozliczenia bezpowrotnie zużytej wody w kolejnych okresach obrachunkowych.
  11. Wszystkie prace instalacyjne wykonuje Odbiorca usług na własny koszt.
  12. ZGK Czernica Sp. z o.o. zastrzega sobie prawo do kontroli wykorzystania wody bezpowrotnie zużytej, zgodnie z jej przeznaczeniem.

PROCEDURA

ETAP 1. – Wykonanie instalacji wody bezpowrotnie zużytej, zgodnie z poniższymi zasadami:

  1. za wodomierzem głównym i za zaworem antyskażeniowym zamontować trójnik do instalacji podlicznika.
    W przypadku braku zaworu antyskażeniowego, należy go zamontować,
  2. montaż wodomierza wykonać na konsoli wodomierzowej lub śrubunkach luźnych -wodomierzowych,
    z otworami do plombowania, na instalacji mocowanej obejmami do ściany,
  3. przed podlicznikiem należy zamontować zawór odcinający,
  4. za podlicznikiem należy zamontować zawór antyskażeniowy,
  5. połączenia elementów instalacji podlicznikowej wykonać w sposób nierozłączny, tj. bez luźnych śrubunków,
  6. w sposób uniemożliwiający pobór wody wewnątrz budynku, lub innym obiekcie podłączonym do kanalizacji sanitarnej,
  7. punkt czerpalny (kranik) musi znajdować się na zewnątrz budynku, a miejsce montażu podlicznika powinno znajdować się w budynku, możliwie najbliżej punktu poboru wody,
  8. zabrania się podłączania wody z instalacji podlicznika do urządzeń, z których ścieki należy odprowadzać do kanalizacji sanitarnej, zgodnie z odrębnymi przepisami.

 ETAP 2. – ZŁOŻENIE WNIOSKU  O PLOMBOWANIE  PO MONTAŻU, WODOMIERZA DODATKOWEGO (formularz wniosku nr 9 na stronie internetowej ZGK)

Po wykonaniu prac instalacyjnych zgodnie z przedstawionymi zaleceniami należy wystąpić do Zakładu z ww. wnioskiem.

KROK 2-1. – Zakład sprawdza poprawność złożonego wniosku w terminie 14 dni kalendarzowych licząc od daty złożenia wniosku.

KROK 2-2. – Zakład sporządza Umowę dostarczania wody lub/i odprowadzania ścieków bądź aneks do już zawartej Umowy dostarczania wody lub/i odprowadzania ścieków, na podstawie których odbiorca jest uprawniony  do pobierania wody bezpowrotnie zużytej.

ETAP 3. – SPRAWDZENIE i PLOMBOWANIE WODOMIERZA DODATKOWEGO

KROK 3-1. – Uprawniony pracownik Zakładu skontaktuje się z Odbiorcą Usług w celu ustalenia terminu  dokonania oględzin nowej instalacji, układu pomiarowego oraz sprawdzenia poprawności montażu oraz zaplombowania wodomierza dodatkowego.

KROK 3-2. – Po stwierdzeniu prawidłowego wykonaniu prac instalacyjnych zgodnie z Zasadami/Warunkami wykonania następuje plombowanie wodomierza dodatkowego.

Koszt plombowania wodomierza dodatkowego ponosi Odbiorca Usług według stawek opłat zwartych w  obowiązującym cenniku  ustalonym przez Zakład.

ETAP 4. – PODPISANIE PRZEZ ODBIORCĘ USŁUG UMOWY / ANEKSU

Zaplombowanie i podpisanie umowy przez odbiorcę  stanowi podstawę do rozpoczęcia rozliczania wody bezpowrotnie zużytej.